Jak se šije patchwork – tutorial – Log Cabin

Je tady nový tutorial – návod, jak si ušít patchwork. Už jsme si ukázali tři různé techniky šití čtverců. Teď přicházím s něčím novým. Vzor Log Cabin, česky používaný v překladu s názvem SRUB.

00-log-cabinLog cabin je jedním z nejjednodušších patchworkových vzorů. Je tedy vhodný i pro úplné začátečníky. Co na něm mám ráda je jeho velká variabilita. Můžeš pro něj použít různé tvary a velikosti látek, ale skvělých výsledků dosáhneš, i pokud si vyhraješ s barvami. Ostatně, koukni se sem na moji nástěnku na Pinterestu, kde si můžeš prohlédnout velikou galerii patchworkových výrobků a quiltů právě ve vzoru Log cabin.

Co tedy dnes budeme šít? Nejčastěji používám Log cabin pro šití kuchyňských chňapek, tentokrát jsem se ale rozhodla pro polštářek složený ze čtyř bloků, každý o velikosti 20 x 20 cm. Je čistě na tobě, jestli budeš dodržovat mé míry a barevnost, postup zůstává stejný.

Nachystej si následující pomůcky:

02-pom-25C5-25AFckyPokud nemáš patchworkové pravítko, podložku a řezák, nic se neděje. Nahraď je obyčejnými nůžkami.

Dále budeš potřebovat látky. Moje volba byla jednoduchá: věděla jsem, že chci použít dvě vzorované látky od Riley Blake Designs (o kterých jsem psala tady). Na základě těchto dvou jsem pak vybrala jednobarevky v podobných odstínech.

01-l-25C3-25A1tkyRozhodla jsem se do středu vzoru umístit obrázek s Červenou Karkulkou. Abych ho dokázala vystřihnout správně, rozhodla jsem se využít plastikové fólie. Vzpomínáš si ještě na základní školu, kde jsme nesměli psát do učebnic, a tak jsme používali fólie? Děsná věc, ale pro patchwork se skvěle hodí!

Jak můžeš vidět, dříve jsem si z nich dělala šablonky. Díky nim jsem i ušila svou první patchworkovou deku, a to zcela bez řezáku, pravítka a podložky.

04-25C5-25A1ablonyMůj středový čtverec bude mít 4×4 cm. Díky šablonce si vyberu přesně to, co chci vystřihnout. Na vyznačení čtverce používám mizící fix.

05-25C5-25A1ablonaNezapomeň, že při řezání či stříhání je potřeba přičíst přídavky (cca 1,5 cm).

06-25C5-2599ez-25C3-25A1n-25C3-25AD1Tak, středy vzoru máme nachystané.

07-st-25C5-2599edov-25C3-25A9-25C4-258DtverceNyní si nachystáme první čtyři pruhy. Já použila na všech šířku 3,5cm (tedy bez přídavků 2 cm). První pruh má délku 5,5 cm, další dva 7,5 cm, čtvrtý pruh má 9,5 cm.

Počty jsou jednoduché: první pruh má stejnou délku jako středový čtverec, pak vždy dva následující pruhy mají na délku o jednu šířku více (v mém případě o 2 cm).

08-layoutJednoduše přišijeme první pruh (modrý na pravé straně) ke středovému čtverci.

09-25C5-25A1it-25C3-25ADVyžehlíme šev. Tradičně se přídavky sežehlují směrem od středu ven. Já ale radši rozžehluji do stran.

25C5-25BEehlen-25C3-25ADDalší pruh přišijeme stejným způsobem k horní straně.

12-25C5-25A1it-25C3-25ADPostupně přišijte zbylé dva pruhy ve směru proti hodinovým ručičkám. Pokud to bude potřeba, doporučuji seříznout ušité strany.

14-25C5-2599ez-25C3-25A1n-25C3-25ADNyní by měl být hotový základní čtverec. Jak můžeš vidět, první pruh se mi podařilo ušít trochu nakřivo…

15-log-cabinPostupuj stejným způsobem dále. Jakmile budeš přišívat delší pruhy, doporučuji pravidelně ořezávat strany a před šitím si vše našpendlit.

16-log-cabin

17-25C5-25A1pendlen-25C3-25ADMáme hotovo! Celkem 4 pruhy na každou stranu, velikost 21,5 x 21,5 cm i s přídavky.

18-log-cabinJak dopadla tvoje práce? Pokud se ti vše líbilo, můžeš buď pokračovat stejným způsobem dále do požadované velikosti, nebo si stejně jako já ušít ještě tři další bloky. Už teď jsem zvědavá na výsledné polštářky!

Tak komentuj, sdílej a klidně se mi ozvi, jak to se šitím vzoru Log cabin dopadlo!

1 komentář u „Jak se šije patchwork – tutorial – Log Cabin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.